Freitag, 10. August 2012

Fiat 126 96V AC-Motor Informationen

Hier der von mir verwendete neue AC Motor passend zum Controller für 96VDC
Betrieben wird er bei mir aber nur mit 15KW und ohne Eigenlüfter
was die verfügbare Leistung von Nominal stark reduziert.

Here the new ac motor which I use and which match to the 96VDC controller.
It is operated by me with only 15KW and without his fan 

which reduces the available power from nominal.

 Motor Daten / Motor Data:
 
S2 Betrieb / S2 Operation 60min      S1 Betrieb / S1 Operation 2min
KW 20KW ca. 38KW
U 3x61V 3x61V
F 125Hz 200Hz
N/min 3660min-1 5800min-1
A 232A 420A
Nm 52Nm 110Nm
Encoder 2x64Impulse
Bauf B14 sp140
Temperatur KTY 84-130 Öffner/NC

Welle/Shaft: 40mm
Gewicht/Weight: ca. 45kg
Motorlänge ab Flansch bis Ende Gehäuse vom Lüfter 342mm
Motor length from flange to the end of the fan housing 342mm
Motorgehäuse Durchmesser / Motor housing diameter: 255mm
Motorklemmbrett Gehäuse ca. 96mm Höhe ab Motor
Motor terminal block housing about 96mm height from engine



Als Drehgeber wird ein Hall-Sensor der Firma Rhein Tacho
vom Typ SDN6.FK10.E05R benutzt.
Er wird zur Drehzahlerfassung am Zahnrad am Motor verwendet.
Die Merkmale des Sensors sind

der Frequenzbereich von 0,1Hz bis 20kHz, die Versorgung zwischen 4,5VDC bis 24VDC, die Betriebstemperatur von -40°C bis 140°C und IP65.
As an encoder, a Hall sensor from Rheintacho SDN6.FK10.E05R type is used.
It's used for speed detection on a gear on the motor b side.
The characteristics of the sensor are the frequency range 0.1 Hz to 20 kHz, the supply is between 4.5 VDC to 24 VDC, operating temperature of -40 ° C to 140 ° C and IP65.

Kommentare:

  1. Ich würde mich sehr über genauere Angaben zu diesem Motor freuen (Hersteller, Preis,
    ev genauere Technische Daten, Zeichnung
    Gewicht etc......
    Ich suche (nicht allzu intensiv) nach dem
    idealen Motor für eine E-Ente, und da gehts
    hauptsächlich um die Länge und ums Gewicht
    sowie um ausreichende Drehzahl.....
    bei ca 6000 U/min wären ca 20KW recht

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    1. Gewicht ca. 45kg, habe den Motor nicht gewogen!
      Aber allein schwierig zum handhaben.

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  2. Schaut ja sehr nach Motor von Schwarz aus !!!!?????

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    1. Auf der eCarTech 2012 konnte ich mit der Firma Schwarz sprechen, und du lagst richtig. Der Motor kommt ursprünglich von denen.

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  3. Hi Ben, aren't you scared that the peak power of almost 40kW (and max torque) is not going to destroy gearbox or driveshafts? I have heard that these cars are sensitive for rought starts on a first gear (driveshafts)...

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  4. Hi Kortas,

    Ahh, No Problem because I'm always using 3th and 4th gear.
    In City or to climb up hills i use the 3th gear, and if I'm doing a trip out City than 4th gear.
    Rear, 1 and 2nd gear is not useable for me because my Controller settings are to aggressive for these, but very good for 3 and 4th.
    When I'm starting from 0km/h I get only 10KW out of the batterie pack and when I reach 30-40km/h than I have 20KW from batterie.
    I hope to be a little be safe in this case,
    but I agree with you 40KW are really to much!
    regards Ben

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    1. That is amazing! I am thinking of doing the same thing with my Fiat. Either use Curtis 96V AC controller with the old motor or buy a kit including a motor (http://kostov-motors.com/tractionmotors/kostovevmotors(ac-dc)/3-phaseacmotorsforelectricvehicles/10ac9motor-controllerkit/).

      What do you think about getting new controller only running it with the old motor? Why you also have bought new motor if such a power (40-50kW) is not really needed...

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